הנה מגיעה עונת השפעתֿ: להגן על עצמך בדרך הטבעית

  יחד עם היופי של ימי הסתיו מגיע הצורך להתכונן לחורף.

זה גם הזמן להזין את מערכת החיסון, יחד עם הוצאת התחתונים החמים וגרבי הצמר, כדי שהימים הקרים לא יהיו

ימים של הצטננות – שפעת.

אם אתם תוהים מה ניתן לעשות במקום או בנוסף לחיסון נגד השפעת

האם אין דרך אחרת למנוע את שפעת…

או אולי, כמוני, אתם מעדיפים שלא להשתמש בחיסונים או בתרופות אלא אם הם הכרחיים.

אני מקווה שאוכל במאמר זה להראות לכם דרך פשוטה ובטוחה למדי וזמינה לכל כיס  

 זו הדרך בה שמרו בני האדם על עצמם ועל משפחותיהם במפני מחלות מדבקות במשך מאות שנים. והיא נתמכת הן על ידי המסורת הן על ידי המדע.

אני מקווה שטיפים אלה יעזרו לכם להתמודד עם תחלואי החורף בביטחון ובריאות טובה.

לנצח את השפעת

הדרך הטובה ביותר למנוע את שפעת היא לבנות מערכת חיסונית חזקה. אמנם זה לא יכול להבטיח כי לא תקבלו  שפעת, אבל גם חיסון נגד שפעת לא יכול.

הנה הדרכים המומלצות לשמור את מערכת החיסון חזקה:

א. איכלו יותר שום
ב. שתו חליטות צמחים מזינות מדי יום.
ג. הכינו מרקים לחיזוק המערכת החיסונית .
ד. השתמשו בעשבי מרפא אנטי ויראליים לפי הצורך.

א. לאכול שום

אחד העוזרים הטובים ביותר למערכת החיסונית הוא השום. על פי מחקרים השום מכיל לפחות 17 גורמים שונים המזינים ותומכים בתפקוד מערכת חיסון חזקה. הרבליסטים בימי הביניים הסתמכו עליו כדי למנוע הידבקות ממגפות, כך שזה עשוי לשמור עלינו מפני שפעת. השום הוא אנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי, אנטי סרטני, אנטי פטרייתי, מוריד רמות סוכר / שומנים בדם/ כולסטרול / לחץ דם, מחטא, קוטל פרזיטים.

גם אם אתם לא אוהבים שום גולמי טרי, אבקת שום תהיה טובה באותה מידה

– המינון הוא 1 או יותר שיני שום גולמי ליום, או עד כפית של אבקת שום.

הנה כמה דרכים לאכול שום גולמי:

* להוסיף שום קצוץ/מעוך לביצים מקושקשות.
* מניחים שום קצוץ על פסטה ומכסים ברוטב עגבניות שגם הוא עשוי עם שום.
* חמאה ושום מעוך על טוסט חם.  
* שום טרי מעוך על תפוחי אדמה אפויים.
* שום קצוץ ושמן זית עם ירקות מבושלים חמים כמו כרוב או תרד.

ב. שתיית חליטות מזינות

חליטות צמחים מהוות בסיס להזנה של המערכת החיסונית ושל הגוף כולו. הם מלאים ויטמינים נוגדי חמצון, מינרלים, חלבונים, פיטואסטרוגנים, ומאות פיטוכימיקליים מגינים שפועלים לעזור לכם להדוף גם את השפעת וההצטננות.

הנה האופן בו אני ממליצה להכין חליטת צמחים מזינה:

1. בחרו אחד מהצמחים:

  • סרפד, סמבוק שחור, תלתן אדום,תימין, תערובת מנטה חריפה + ג׳ינג׳ר טרי + קינמון, פרחי תרזה .

2. הניחו 30 גרם מהצמח שבחרתם בצנצנת של ליטר (עדיף עם סגירה הרמטית).

3. מלאו את הצנצנת במים רותחים.

4. הדקו את המכסה.

5. תנו לה לעמוד במשך ארבע שעות, או ללילה.

 6. סננו את הנוזל ולחצו היטב את הצמחים.

  • מקררים ושותים.

  • המשקה טוב ל-24-36 שעות.

כדאי לשתות 2 עד 4 כוסות חליטת צמחים מזינה מדי יום – כמות שהיא, או עם משקאות אחרים.

ג. מרקים לחיזוק המערכת החיסונית

בישול עשבי תיבול/מרפא יחד עם ירקות במשך זמן רב גורם להוצאתם אל הנוזל של המינרלים המחזקים, הפיטוכימיקליים מפעילי חיסון והמחזקים , ומגביר את רמות נוגדי חמצון הזמינים.

מזון נא (חי כמו סלט) מחליש את המערכת החיסונית, ומכניס אותה למצב סטרס.

אופן ההכנה של מרק לחיזוק המערכת החיסונית:

  • קוצצים לפחות חצי בצל לאדם ומטגנים בשמן זית עד לשקוף.
  • מוסיפים לפחות שתי שיני שום, פרוסות או קצוצות, לאדם ומקפיצים למשך דקה.
  • מוסיפים שני כוסות מים או מי ירקות לאדם או יותר.
  • מוסיפים כוס אחת לאדם של ירקות עונתיים קצוצים כגון: גזר, כרוב, סלרי, תירס, לפת, תפוחי אדמה, עגבניות, גזר
  • מוסיפים חופן קטן של אצות לאדם.
  • מוסיפים כ- 30 גר פטריות טריות, או 15 גר פטריות מיובשות – מכל סוג שהוא – לאדם.
  • מוסיפים רבע שורש מחזק* (שן ארי, אסטרגלוס, שוש קריח, קודונופסיס, וויתניה משכרת), מיובש לאדם.
  • מוסיפים כמויות נדיבות של עשבי תיבול עונתיים נוגדי חמצון**
  • מלח ים.
  • אפשר להוסיף: עצמות בקר, קטניות, דגנים,
  • להביא לרתיחה, ולבשל במשך שעה.
  • מכבים את האש ומניחים למרק שלכם להתרכך במקום קריר בן לילה.
  • מגישים אותו למחרת, מחומם, אפשר עם לחם טרי.

אצות בונות מע׳ חיסון חזקה.

– אצות קומבו ווקמה מצוינות במרקים, חותכים אותם קטנים כי הם מתנפחים בבישול פי  5-7 מגודלם המיובש. 

הפטריות מחזקות את המערכת החיסונית.

פטריות שיטאקי יבשות זמינות וזולות בחנויות טבע. , פטריות מרפא ריישי ומייטאקי אפשר להשיג בחנויות אסייאתיות כמו מזרח-מערב הן טעימות ומזינות, כמו גם את הפטריות פורטבלו, ושמפניון.

שורשים מחזקים

עוזרים לתפקוד תקין של הכבד, מערכת הלימפה והכליות, ומגנים עלינו מדלקות.

בד״ אני מניחה את השורשים החזקים הללו בשקית בד ו״זורקת״

אותם לתוך המרק כך שניתן להוציא אותם בסוף הבישול.

אני משתמשת באחד או שניים מהשורשים הבאים, יבשים או טריים, תלוי מה אני מוצאת:

  • ג׳ינסנג סיבירי – אלטרוקוקוס
  • אסטרגלוס
  • שן ארי
  • עולש
  • קודונופסיס

*עשבי תיבול עונתיים נוגדי חמצון

רוזמרין, קורנית, אורגנו, בזיליקום, אורגנו, אזוב –

כולם מלאים בחומרים אנטי אוקסידנטיים

אני מוסיפה מהם חופן מלא על מנת שישפיעו היטב על חוזקה של מעכת החיסון

ד. צמחי מרפא אנטי וירליים

 צמחי מרפא יכולים לעזור לנו למנוע שפעת והתקררות, ולעזור לנו להילחם בשפעת וההתקררות, אם כבר חלינו.

התקררות ושפעת נגרמות על ידי וירוסים, ולכן יותר קשה להילחם בהם מאשר בחיידקים. ישנם הרבה צמחים אנטי חיידקים – כולל אכילאה, אכינציאה, טיון… אבל רק מעט צמחים אנטי וירליים.

החיסון נגד שפעת לא מונע את כל סוגי השפעות וכמובן לא מונע התקררויות, כך שאפילו אם לקחתם זריקה נגד שפעת כדאי כדאי שיהיו ברשותכם כמה צמחים אנטי וירליים ואנטי חיידקיים. ברגע שחליתם ההבדל ביניהם אינו חשוב כל כך, שני סוגי הצמחים מעוררים את מערכת החיסון ועוזרים לאסוף את הגורמים שיכולים להילחם בדלקת.

האם ידעתם שכאבי השרירים וכאבי הראש אינם נגרמים על ידי וירוסי השפעת עצמם, אלא על ידי מערכת החיסון שמגייסת את כל האמצעים על מנת להדוף את וירוסי השפעת.

  • היפריקום פרפורטום (מותר לשימוש רק על ידי רוקח)

צמח בעל פרחים צהובים, ומיצויו נותן שמן או טינקטורה בעלת צבע אדום דם. בארץ נמצאים 2 סוגים – היפריקום קטן עלים והיפריקום מסולסל, שהחומר הפעיל שמצוי בם כמותו מועטה יותר.

  • אני משתמשת בעיקר בטינקטורה של הצמח – 1 טפי ליום למניעה, ו 2-3 טפי ליום אם נחשפתי למישהו חולה.

  • אם חליתי אז אשתמש בצמחים אחרים להילחם בדלקת. קפסולות של היפריקום לא עובדות, אני משתמשת רק בטינקטורה.

 

  • אכינציאה אנגוסטיפוליה (לא פורפריאה) – טינקטורה של שורש אכינציאה ידוע כנוגד דלקת.

    • כשאני מרגישה שאני עומדת לחלות, אני משתמשת בכמות גדולה של אכינציאה על מנת לבנות את התאים הלבנים ולעודד התפתחות תאי T.

    • המינון – 2-5 מ״ל מטינקטורה של שורש אכינציאה, כל שעה או שעתיים במצב האקוטי, ו- 2-4 פעמים ביום במצב אחר.

  • אל תשתמשו באכינציאה למניעה, זה לא עובד בדרך זו ! גם לא קפסולות. השורש בלבד !

  • להכנת טינקטורת אכינציאה:
    • לשים 100 גרם שורש אכינציאה אנגוסטיפוליה בצנצנת של 1 ליטר.
    • למלא את הצנצנת בוודקה איכותית
    • לאטום היטב ולשים תווית עם שם ותאריך.
    • לערבב כל יום במשך השבוע הראשון, ואחר כך פעם בשבוע.
    • להשאיר לפחות ל- 8 שבועות.
    • לסנן ולסחוט היטב.

 

  • טיון השמש  (אינולה הלניום)

    • הטינקטורה של צמח זה טובה לנקות דלקת מהריאות ולהילחם בשפעת.

    • המינון הרגיל הוא 5 מ״ל 2-3 פעמים ביום, אבל במצב אקוטי אגביר את המינון ל-6 פעמים ביום.

    • אצפה לראות תוצאות תוך יום או פחות. אני לוקחת טיון רק למצב של דלקת פעילה, ולעולם לא בקפסולות.

  • סמבוק שחור

    • פרחי סמבוק הם תרופה טובה להתקררות עם חום, אבל למצב של שפעת עדיפים פירות הסמבק.

    • הדרך המקובלת ביותר היא לקחת סמבוק בסירופ. סירופ של פירות סמבוק מקל גם על שיעול ומלאות ליחה בריאות.

יתכן שצמחים לא נחשבים חזקים מספיק למנוע או להילחם בשפעת, אבל הם כן !

 

טיפים להימנע משפעת

  1. לרחוץ היטב את הידיים בסבון, הדרך הטובה ביותר למניעת שפעת.

  2. להשתעל או להתעטש אל המרפק ולא לכף היד. חלקיקים וירליים עוברים בקלות מהידיים לעיניים ולאף אפילו אם אתם משתמשים בממחטת נייר.

  3. אם השפעת ״משתוללת״ באזור שלכם, הימנעו ממקומות ציבוריים.

4 תגובות בנושא “הנה מגיעה עונת השפעתֿ: להגן על עצמך בדרך הטבעית”

  1. היי גילה
    היה פשוט מרתק לקרוא את המאמר הזה! כל כך מעניין וחשוב בתקופה זו של השנה!
    תודה רבה מאד על השיתוף!
    אורלי

  2. גילה יקרה,
    המון תודות!!! על התזכורת והמידע החשוב הזה.
    שנהייה בריאים. חג חנוכה שמח!!!
    תמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *